2.7.13


Svako pre ili kasnije oseća težinu stresa na poslu. Sad sigurno mislite da je sigurno nemoguće olakšati sebi poslovni život tek tako. U nekim situacijama sigurno da i nije lako olakšati posao, ali  kako biste smanjili napetost i stres u svom poslovnom životu, pojednostavite ga uz pomoć nekoliko, nadam se korisnih saveta:

Stres na poslu može biti fizička ili emocionalna reakcija na visoka očekivanja. Prema istraživanju sprovedenom na Univerzitetu Northwestern , više od polovine Amerikanaca smatra da im je posao " ekstremno stresan ", a 25% smatra da je posao jedini uzročnik stresa u njihovom životu. Iako se ovo istraživanje odnosi na SAD, pretpostavljam da ni kod nas brojke ne bi bile puno drugačije zar ne?

Stres na poslu
Previše stresa može izazvati niz drugih problema, posebno zdravstvenih, zato je sada pravo vreme da počnete odmah raditi na tome da pojednostavite svoj poslovni život i počnete da živite zdravije i bezbrižnije.

Koristite kalendar
Koristiti kalendar ( i pridržavanja svih obaveza na njemu u planiranom trenutku ) je najbolji način da smanjite stres na radnom mestu. Bilo da radite u kancelariji ili iz svoje kuće, planirajte svaki dan i obaveze poređajte po važnosti. Dozvolite sebi više vremena za dovršavanje komplikovanih zadataka, a ostavite vremena i za pauze. Prvo obavite najkomplikovanije ( ili najmrže ) zadatke, a zatim ostatak vremena ispunite svakodnevnim stvarima kao što su sortiranje mailova ili proveravanje i planiranje obaveza za idući radni dan.

Rešite se nereda

Kako se snalazite na svom radnom mestu imaće velik uticaj na to koliko ćete toga obaviti u jednom danu. Kao i kod kalendara, vi želite radno mesto koje će vam pomagati da sve obavite što efikasnije i brže. Zato je uvek dobro da je radno mesto uredno, bez ikakvih nepotrebnih distrakcija. Barem jednom nedeljno organizujte svoj radni prostor, bacite sve nepotrebne papire, sačuvajte ono što morate sačuvati... Uredan neka vam bude i kompjuter. Trebaju li vam sve te desktop ikone? Sklonite sve što vam ne treba. Rad u urednoj okolini pomoći će vam da zadržite fokus na poslu, a pomoći će i smanjiti stres koji možda osećate.


Nauči da kažež "ne"

Koliko god vi bili altruistično raspoloženi, potpuno je u redu s vremena na vreme drugima reći " ne " kada vas zamole za pomoć. Ako vaše kolege stalno traže vašu pomoć, a to vam otežava obavljanje vaših sopstveni zadataka, uljudno im se izvinite i recite da nažalost nemate slobodnog vremena. Ako uvek budete na raspolaganju drugima, poče će koristiti to i zloupotrebljavati vašu dobrotu. Reći nekome " ne " nije loša stvar - to vas uči kako balansirati svoje i tuđe potrebe.


Ostavite posao na poslu

Kako biste pojednostavili svoj poslovni život, potrudite se da posao ne nosite kući. Ovo se odnosi i na stvarni posao, ali i na probleme koje možda imate na poslu. Ako se morate voziti do posla, iskoristite vreme vožnje s posla za opuštanje i rešavanje negativne energije. Pokušajte ne misliti o poslu sve dok ponovo ne odete tamo sledeći dan. Ako radite kod kuće, napravite raspored, sami sebi odredite radno vreme i držite se toga. Samo zato što radite kod kuće ne znači da nikada ne možete napustiti kancelariju. I u jednoj i drugoj situaciji potrebni su disciplina i dosta truda , ali definitivno se isplati ostaviti posao na poslu - bićete srećniji , zdraviji i smireniji.

U ovom članku naveo sam četiri osnovne stavke, koje bi trebalo da vam olakšaju posao i da vas koliko/toliko oslobode stresa. Pokušajte da ih se pridržavate i sami ćete videti da li ima napretka. 

0 Komentara:

Post a Comment